نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

روباه و شازده کوچولو!

روباه : تو آن سیاره شکارچی هم هست؟

شازده کوچولو : نه!

روباه : محشر است! مرغ و ماکیان چطور؟

شازده کوچولو : نه!

روباه آه کشان گفت : همیشه ی خدا یک پای بساط لنگ است !

اما پی حرفش را گرفت و گفت : زندگی یک نواختی دارم. من مرغ ها را شکار می کنم ، آدم ها مرا . همه ی مرغ ها عین همند همه ی آدم ها هم عین هم اند!این وضع یک خرده خلقم را تنگ می کند.اما اگر تو منو اهلی کنی انگار که زندگی ام را چراغان کرده باشی.آن وقت صدای پایی را میشناسم که با هر صدای پای دیگری فرق می کند: صدای پای دیگران مرا وادار می کند تو هفت سوراخ قایم بشوم اما صدای پای تو مثل نغمه ای مرا از لانه ام می کشد بیرون. تازه ، نگاه کن آن جا گندمزار را می بینی؟برای من که نان نمی خورم گندم چیز بی فایده یی است.پس گندم زار هم مرا به یاد چیزی نمی اندازد.اسباب تاسف است.اما تو موهات رنگ طلا است. پس وقتی اهلیم کردی محشر می شود!گندم که طلایی رنگ است مرا به یاد تو می اندازد و صدای باد را هم که تو گندمزار می پیچد دوست خواهم داشت...


شازده کوچولو

آنتوان دوسنت اگزوپری


پ.ن : چقدر عالیه این شازده کوچولو... اگزوپری چقدر قشنگ حرف زده توی این تکه از کتاب...اون قدر قشنگ که اگه کسی بگه حاصل این چند سال عمرت چیه همین تیکه رو براش بخونم!


پ.ن ۲: سعی کنید هر چند وقت یک بار این کتاب رو دوباره بخونید!دو سه بار صوتیش رو گوش دادم و یکی دو بار هم خود کتاب رو خوندم...خیلی عالیه اصن... 

نظرات 3 + ارسال نظر
Aurora چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت 19:35

اره فکر کنم من بیشتر با انیمیشن و فیلم پیش میرم تا کتاب!
شاید هم چون کتابش رو خوندید انیمیشن اش جالب باشه. و شاید چون من کتاب نخوندم این جوری بودم!

خوب انیمیشن هم لذت خاص خودش رو داره...
حرف حساب رو زدین دیگه خودتون!

Aurora سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 10:41

کتابش رو نخوندم ولی انیمیشن اش رو دیدم و اصلا خوشم نیمد!!!!
چون یکی دیگخ از دوستام هم تاکید کرده که کتابش فوق العاده است پس باید متن کتابش خیلی خوب باشه.
امیدوارم زودتر بخرم و بخونمش:)

من که از کتابش خیلی راضی ام...
صوت شاملوش هم عالیه...
برعکس شما باز من انیمیشنش رو ندیدم!باید برم ببینم چه جوریه که این قدر قاطعانه ازش خوشتون نیومده!!

loving_69 پنج‌شنبه 22 مهر 1395 ساعت 14:29 http://bia2.now.im

وب متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم خیلی خیلی خیلی خوشحال میشم به وب منم سر بزنین ممنون
96518

ممنونم از شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.