نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

دوست داشتن...

دوست داشتن از عشق برتر است . عشق یک جوشش کور است و پیوندی از سر نابینایی.اما دوست داشتن پیوندی خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال.

عشق بیشتر از غریزه آب می خورد و هرچه از غریزه سر زند بی ارزش است و  دوست داشتن از روح طلوع می کند و تا هر حا که یک روح ارتفاع دارد ، دوست داشتن نیز همگام با آن اوج می یابد.

عشق در غالب دل ها و در شکل ها و رنگ های تقریبا مشابهی متجلی می شود و دارادی صفال و حالات و مظاهر مشترکی است ،اما دوست داشتن در هر روحی جلوه ای خاص خویش دارد و از روخ رنگ می گیرد و جون روخ ها برخلاف غریزه ها ، هر کدام رنگی و ارتفاعی و بعدی و طعم و عطری ویژه ی خویش دارد ، می توان گفت که به شماره هر روحی ، دوست داشتنی هست.

عشق با شناسنامه بی ارتباط نیست و گذر فصل ها و عبور سالها بر آن اثر می گذارد ، اما دوست داشتن در ورای سن و زمان و مزاج زندگی می کند و بر آشیانه ی بلندش روز و روزگار را دستی نیست!

عشق ، در هر رنگی و سطحی ، با زیبایی محسوس ، در نهان یا آشکار ، رابطه دارد.چنانکه شوپنهاور می گوید : شما بیست سال بر سن معشوقتان بیفزایید ! آنگاه تاثیر مستقیم آن را بر روی احساستان مطالعه کنید! اما دوست داشتن چنان در روح غرق است و گیج و جذب زیبایی های روح ک زیبایی های محسوس را به گونه ای دیگر می بیند.



دوست داشتن از عشق برتر است

دکتر علی شریعتی


پ.ن: سعی می کنم هر روز ادامه اش بدم نوشتن این ماجرای دوست داشتنو...!

کسی نظری ، حرفی نداره!!؟؟

نظرات 3 + ارسال نظر
صفا چهارشنبه 15 دی 1395 ساعت 00:33

عالی❤️ آب در کوزه و ما...! از این به بعد اینجا دنبال عاشقانه های زیبا میگردم ؛))

ممنونم رضا جان!
بازم بیا!
فقط خواستی از این به بعد کامنت بذاری ، ننویس صفا! اسم خودتو عین آدم بنویس!
موفق باشی داداچ

Aurora چهارشنبه 8 دی 1395 ساعت 23:30

سلام مثل همیشه عالی بود:)

این مدت سر میزدم ولی وقت نظر گذاشتن نبود:|

موفق باشید

سلام
ممنون از اینکه سر می زنین
همین که میاین و مطالب رو می خونین کافیه
بازم ممنون

شهریارملک سخت چهارشنبه 8 دی 1395 ساعت 18:05 http://shahryarmolkesokhan.blogsky.com

عالی بود
لایک

خیلی خیلی ممنونم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.