نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

لعل


شرح لب لعلت به زبان می نتوان داد
                                                              وز میم دهان تو نشان می نتوان داد
میم است دهان تو و مویی است میانت
                                                               کی را خبر موی میان می نتوان داد
دل خواسته ای و رقم کفر کشم من
                                                       بر هر که گمان برد که جان می نتوان داد
گر پیش رخت جان ندهم آن نه ز بخل است
                                                        در خورد رخت نیست از آن می نتوان داد
یک جان چه بود کافرم ار پیش تو صد جان
                                                           انگشت زنان رقص کنان می نتوان داد
سگ به بود از من اگر از بهر سگت جان
                                                                آزاد به یک پاره نان می نتوان داد
داد ره عشق تو چنان کآرزویم هست
                                                      عمرم شد و یک لحظه چنان می نتوان داد
جانا چو بلای تو به ارزد به جهانی
                                                            خود را ز بلای تو امان می نتوان داد
گفتم که ز من جان بستان یک شکرم ده
                                                            گفتی شکر من به زبان می نتوان داد
چون نیست دهانم که شکر زو به در آید
                                                       کس را به شکر هیچ دهان می نتوان داد
خود طالع عطار چه چیز است که او را
                                                      یک بوسه نه پیدا و نه نهان می نتوان داد


                                              عطار

نظرات 4 + ارسال نظر
پاییز چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 ساعت 08:15 http://paeiz66paeiz.blogfa.com/

:از لب لعل شکر خنده تو گل وا می شود
وز نگاه بی ریا این سر رسوا می شود
(پاییز)
خوشبحال شون واقعا
من که وقتی می خوام یه غزل بنویسم خسته می شم به آخر نرسیده سبکش رو تغییر میدم،الته شعر نو رو خوب می نویسم که فکر نکنم خیلی هر کرده باشم

رفتن به یه فضایی مثل کانون های ادبی دانشگاه خیلی تاثیرگذاره در روند سرودن...مثل همون کاری که ما داریم تو مشهد می کنیم,البته من هنوز اولای حضورم تا کانونه...شمام میتونین با رفتن به یه کانون شعر استعدادتون رو پرورش بدین...

سحر پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 08:54 http://asheganeha123.blogfa.com/

چــــــقدر دوســ ــت داشتم یـ ک نــ ــفر از من می پـ ـــرســـــید

چـــــــــرا نگاه هـــــا یـــ ــت انقدر غمـــــــــگین اســ ـــت ؟

چرا لـــــــــبخندهایت انقـــــــــدر بی رنــ ـــگ اســ ــت ؟

امــــ ـــا افســـ ــوس ... هــ ــیچ کـــ ــس نبود

همــــیشه من بودم و من و تنــ ـــهایی پر از خــ ـــاطره

آری با تـــ ــو هــــ ـستم ..

با تـــ ــویی که از کـ ــنارم گذشتــ ـــی...

حتــ ــی یـــ ـک بـــ ــار هم نپرســ ـــیدی
چرا چــــشم ها یت هـــــمیشه بارانی اســــ ــت

بسیار بسیار عالی.....

ممنونم از این سروده ی زیبا....

rouhi پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 ساعت 23:36 http://koushesalam.blogsky.com

سلام داداش...

بابا این شعر جناب عطار خیلی مشکله...
من ک راستش هیچی ازش سر در نیاوردم...

خدا رحمتش کنه...

سلاااااااام...

واسه همینه که مولانا بیت پست قبلی رو میگه دیگه!!!!

هههههه....دمت گرم داداش...خدا اموات شمارم بیامرزه...!!

رضا سکندری پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 ساعت 11:14

با سلام خدمت جناب محمد مرادی

امیدوارم موفق پیروز و سربلند باشید .

سپاسگذارم.

سلام آقای سکندری
ممنونم از لطفتان...
سالم و سربلند باشید...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.