نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

بزرگ مردی از ایل قشقایی

در دبیرستانی در شیراز که آقای دکتر"مهدی حمیدی"دبیر ادبیات آن بود ثبت نام کرده بودم.اولین انشا را با این مضمون دادند:دیوان حافظ بهتر است یا مولوی؟

برداشتم نوشتم:من یک بچه قشقایی از عشایر هستم.بهتر است از بنده بپرسید :میش چند ماهه می زاید؟اسب بیشتر بار می برد یا خر؟تا برای من کاملا روشن باشد ... وتقریبا شرح مفصلی از حیوانات که جز لاینفک زندگی عشایر بود ارایه دادم  و قلم فرسایی کردم  و در پایان نوشتم:من دیوان حافظ و مولوی را بیشتر در ویترین کتاب فروشی ها دیده ام .چگونه می توانم راجع به فرق و برتری این با آن انشا بنویسم؟

وقتی شروع به خواندن  انشا کردم خنده ی بچه ها گوش فک را پر کرد....ولی آقای حمیدی فکورانه به ان گوش کرد و به من نمره بیست داد. در کمال تعجب و ناباوری گفت :اتفاقا این جوان نویسنده بزرگی خواهد شد...



محمد بهمن بیگی

نویسنده کتاب"بخارای من ایل من"

نظرات 2 + ارسال نظر
asmani جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 10:49 http://asmani1111.blogsky.com/

جالب بود

ممنون از شما

پرستش سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 16:38 http://khoda15.blogsky.com/

مرسی از حضورتون...این مطلب واقعا مفید بود ...آفرین به سلیقه خوبتون

تشکر از شما و نظر لطفتون...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.