نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

مهدی اخوان ثالث...

امروز چهارم شهریور سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث...یادش گرامی باد...


به دیدارم بیا هرشب

در این تنهایی تنها و تاریک خدامانند

دلم تنگ است

بیا ای روشن ای روشن تر از لبخند

شبم را روز کن در زیر سرپوش سیاهی ها

دلم تنگ است


بیا بنگر چه غمگین و غریبانه

در این ایوان سرپوشیده

وین تالاب مالامال

دلی خوش کرده ام با این پرستو ها و ماهی ها

و این نیلوفر آبی و این تالاب مهتابی

بیا ای هم گناه من درین برزخ

بهشتم نیز و هم دوزخ

به دیدارم بیا ای هم گناه من...ای مهربان با من

که اینان زود می پوشند رو در خواب های بی گناهی ها

و من می مانم و بیداد بی خوابی

در این ایوان سرپوشیده ی متروک

شب افتاده است در و در تالاب من دیریست در خوابند آن نیلوفر آبی و ماهیها

پرستو ها

بیا امشب که بس تاریک و تنهایم

بیا ای روشنی اما بپوشان روی

که می ترسم ترا خورشید پندارند

و می ترسم همه از خواب برخیزند

و می ترسم همه که چشم از خواب بردارند

نمی خواهم ببیند هیچ کس ما را

نمی خواهم بداند هیچ کس ما را

و نیلوفر که سر بر می کشد از آب

پرستو ها که با پرواز و باآواز

و ماهی ها که با آن رقص غوغایی

نمی خواهم بفهمانند بیدارند

شب افتاده است و من تنها و تاریکم

و در ایوان و در تالاب من دیریست در خوابند

پرستوها و ماهیها و آن نیلوفر آبی

بیا ای مهربان با من!

بیا ای یاد مهتابی!



هوا دلگیر

در ها بسته

سرها در گریبان

دست ها پنهان

نفس ها ابر

دل ها خسته و غمگین

درختان اسکلت ها بلور آگین

زمین دل مرده

سقف آسمان کوتاه

غبار آلوده مهر و ماه

زمستان است...



مهدی اخوان ثالث

نظرات 3 + ارسال نظر
مونا شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 21:21 http://m-not.blogsky.com/

سلام..
به دیدارم بیا هرشب عالی بود.....

سلام
تشکر از مهدی خان!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 18:56 http://40years.blogsky.com

یادش گرامی .

طیبه چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 20:00 http://Sarasalehi.blogsky.Com

هوا بس ناجوانمردانه گرم است

بله متاسفانه...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.