نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

رنج

وقتی او را برای بار اول دیدم ، حتی به ذهنم خطور نمی کرد که روزی تا به این حد مرا مجاب به احترام کند! روزی  ، در جمع ، کنار همدیگر نشسته بودیم ، هم کلام شدیم و بعد از خنده و شوخی ، فرصتی شد تا جدی تر صحبت کنیم ، و برایم از راز رنجی نوشت که گمان نمی کردم حتی در آینده  آن را برایم فاش کند!‌ راز دردآوری بود ، و من آنگاه به دردی عمیق در وجودش پی بردم...به گمانم این رنج ، از او آدمی دیگر ساخته بود ، آدمی که با خودِ قبلی اش تفاوت داشت ، و نیز با تمام افرادی که من در اطرافم می شناختم...به او بینشی داده بود که هر امری را فراتر از ظاهر چندش و مبتذل خود ببیند ، و در من احساسی آمیخته از صمیمیت و احترام  برانگیزد! به او غبطه می خوردم که توانسته بود این چنین رنج بکشد ، زهر تلخش را تا جرعه ی آخر بنوشد و پس از تحمل درد بی پایان ، چشم هایش را به چهره ی موحش و کریه زندگی بدوزد و برای تحقیر درد ، جام دیگری طلب کند !‌به او حسودی ام شد ، که توانسته بود در عمر کوتاه خود ، چنان زجری را تاب آورد که برای دیگران ، به مثابه ی مرگ خواهد بود!‌و من آنگاه دریافتم رنج ، شاید مهمترین آموزگار آدمی باشد ، آموزگار وقار و شخصیت و آرامش و بزرگی روح...!‌  (زوربای یونانی ، گتسبی ، ژان والژان ، ادموند دانتس ، به یادم آمد!)

همین الان ، یک جمله از دکتر شریعتی به یادم آمد ، که چهار سال قبل در دفتر نوشته بودم:

«و راحتی ، که مرداب روح است!»

همین!‌


نظرات 3 + ارسال نظر
Baran دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 ساعت 11:03 http://haftaflakblue.blogsky.com/

بله،رنج آموزگاری که آدمو به گنج می رسونه.البته باواژه هایی که نوشتین(وقار ،شخصیت،وآرامش و بزرگی روح)بهترِ بگم گنجینه.
واین پست تون منو یادِ روند تراشِ الماس انداخت.یک سنگ خامِ برش نخورده طی مراحل تراش..تبدیل به سنگ تراش خورده زیبا میشه .اونجاست که مولانا می فرماید،خام بدم پخته شدم

بعله دقیقا....
البته صبر و تحملش سخته ، و خیلی ها نمیتونن تحملش کنن و به راه های نادرستی روی میارن ، ولی اگه بشه ردش کرد ، خیلی آدم تغییرای جالبی میکنه به نسبت قبل !

sahar.sh یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 ساعت 21:04

چقدر تلخ و در عین حال چقدررر التیام بخش

دقیقا
تلخی رنج
و التیام حاصل از عظیم شدن روح

بهامین یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 ساعت 18:09

شنیدن به صحبت رنج های و سختی های دیگرانی که تا قبل بازگو کردن رازشون ،شاید یه درصد هم فکرنکنیم زندگی چطور برای اونها گذشته...

از اون دست پست های که کامنت گذاشتن واسش سخته

سخت بود برام بنویسم ، حتی چند بار خواستم پاک کنم و اصلا ننویسمش...ولی گفتم در حد چند خط بنویسم تا یادم باشه رنج کشیدن سخته اما انسان رو میتونه خیلی خوب بسازه...!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.