نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

ادبیات

دیروز تماما کلاس داشتیم ، از صبح تا ظهر ، و جالب اینجا بود که من که هیچ وقت سر کلاس ها هوشیار نبودم و همیشه تنها چیزی که بهش توجه نمیکردم ، استاد و مبحث مربوطه بود ، تقریبا تمام چهارتا کلاس رو گوش دادم و حواسم جمع بود! و احساس ضعف و گرسنگی هم نکردم!‌ خودم تعجب کرده بودم که چطور چنین چیزی ممکن بود!

عصر ، فرندز دیدم ، واسه افطار هم با بچه ها رفتیم طرقبه ، که علیرضا و خانمش افطار مهمون مون کرده بودن...خوش گذشت ، دورهمی خوبی بود...هفت خبیث رو یادم دادن و بازی کردیم و جالب بود!‌کلی هندونه و چایی هم خوردیم تا نصفه شب! 

شب که برگشتم ، گلادیاتور رو دیدم ...فیلم قشنگ و دراماتیکی بود!‌ امروز عصر هم ادامه ش رو دیدم...تر و تمیز ساخته بودن و برام جالب بود که قیافه ی کامودوس چقدر شبیه سردیس های شخصیت های یونان و روم بود...انگار یکی از همون سردیس ها رو برداشته بودن گذاشته بودن جای کله ی کامودوس!

امروز «ع» اومد پیشم ، و میون حرف ها ، درباره ی ادبیات هم صحبت شد...به نظر من ، ادبیات جزء جدایی ناپذیر زندگی انسانه ، ما چه بخوایم و چه نخوایم در طی زندگی با ادبیات روبرو میشیم ...و باید تمام تلاش مون رو بکنیم که به صورت هوشمندانه ای این مواجهه رو به سمت مطالعه ی مفید و سودمند ببریم…هرکس که با ادبیات بیگانه باشه ، با فرهنگ ، اجتماع و تاریخ بیگانه هست و بیگانه بودن با این مسائل فقط و فقط باعث بدبختی میشه!‌دیگه سعی کردم خلاصه و مختصر و مفید بگم و حوصله شرح و بسط علت بدبختی ش رو ندارم…!در همین حد از من بپذیرید!



تو را

عاشقانه تر دوست خواهم داشت‎

چه بمیرم، چه بمانم‎

قلب تو آشیانه‌ی من است‎

و قلب من باغ و بهار تو‎

مرا چهار کبوتر است‎

چهار کبوتر کوچک‎

قلب من آشیانه‌ی توست‎

و قلب تو باغ و بهاران من.‌‎

‏فدریکو گارسیا لورکا

نظرات 2 + ارسال نظر
Baran سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1398 ساعت 11:24 http://haftaflakblue.blogsky.com/

درود و سپاس ❤جان تان سلامت دکتر میم جان

اگه دقت می کردین ،عرض کردم بامن تکرار کنین.
شما همین جور تخت گاز شو گرفتین و
لورکا فدریکو....
طبیعیه که قاطی کردید

سلامت باشین شما
بعله خوب شما خیلی کار کردین رو این اسم دیگه!من نمیتونم که پا به پای شما تکرار کنم !‌سخته بهرحال!
لورکا فدریکو گارسیا ، سلام میرسونه ، و میگه همون لورکا صدام بزنین خوبه!

Baran دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 ساعت 22:13

عجب شعری
درود بر شما و
لورکا فدریکو گارسیا
می بینی دکتر؟اینجوری خوش لحن تربا من تکرار کنین لطفا؟لورکا فدریکو گارسیا

درود بر شما ، باران جان
لورکا فدریکو گارسیا ، قشنگه اینم!
تکرار میکنم ، لورکا فدریکو گارسیا ، لورکو فدریکا گاسریو! فورکو لورسیا گارکو! قاطی کردم که!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.