نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

تحول

پریشب تصمیم گرفتم ورزش رو شروع کنم! بعد از چهار ماه! بعد یهو موقع شام خوردن ، از بچه ها شنیدم که باشگاه ، بسته س تابستون! گفتم لعنت به این شانس که تا خواستیم ورزش کنیم ، باشگاهو تعطیل کردن! ولی شبش ، رفتم سمت چمن فوتبال که یه مقدار بدوم. نرم افزار ورزش گوشی رو هم بعد یک سال ازش استفاده کردم. حدود سه کیلومتر رو دویدم و آهنگ شنفتم و راه رفتم. خیلی خیلی خیلییی روحیه ام رو بهتر کرد.

دیروز فهمیدم که باشگاه رو تعطیل نکردن ، دیشب هم رفتم باشگاه و هم بعدش رفتم دویدم!‌این بار چهار کیلومتر!‌ بعدش چند دقیقه نشستم توی چمن ، ماه رو نگاه کردم لابلای سکوت و تاریکی و تنهایی. چمن ها ، گل کرده بودن ، گل های سفید. شوپن گوش دادم، 


این کتابی که دارم میخونم ، مادام دوپاری اثر آندره لامبر ، خیلی از نظر تاریخی جالبه ، به تاریخ و فرهنگ فرانسه خیلی علاقه دارم ، مخصوصا از قرن هجده به بعد ، و این کتاب دقیقا دست گذاشته به حدود بیست سال قبل از انقلاب کبیر فرانسه ، زمانی که لوئی پونزدهم شاه بود و مادام دوپاری وارد دربار شد و اتفاقایی که طی حضورش در دربار فاسد فرانسه افتاد. لازم بود که بتونم توی یه رمان جمع و جور ، اتفاقای اون سال ها رو بخونم .


یک جایی ، لوئی شونزدهم ، ولیعهد شونزده ساله ، به همسرش ماری آنتوانت میگه:

خانم ، این ادب و خوش لباسی و شیکی و نزاکت که شما در این جا می بینید مظاهر صوری یک جامعه است که فساد اخلاق آن را تباه کرده و این ظواهر شبیه به نقش و نگار عمارتی ست که پی و دیوارهای آن ویران می باشد.


چقدر وصف حال آشناییه!‌مگه نه؟


نظرات 3 + ارسال نظر
بهامین چهارشنبه 26 تیر 1398 ساعت 16:24 http://notbookman.blogsky.com

حس خوب ورزش کردن و حال خوب بعد ورزش قابل وصف نیست
خداقوت

بله واقعا
خیلی عالیه احساس بعدش
واقعا ورزش خیلی خوبه

Baran سه‌شنبه 25 تیر 1398 ساعت 07:47 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام و
درود برشما و
روحیه ی خیلی خیلی خیلییییی بهترتانالهی شکر

اون قسمت تماشای ماه و
باقی ماجرارو خیلی خیلی دوست داشتم


بله،وصف حال آشناییه...
واین مگه نه؟منو یاد ترانه ای از شهرام شب پره

ببین دکتر میم جان؟ سرصبحی تو ذهنم این ترانهه پلی شد

خلاصه اینکه
احوالات تون ،همیشه ایام،خیلی خیلی خیلییییییییی خوب و
عالی

سلام و درود بر شما ، حضرت باران
سپاس خیلی فراوان بابت همراهی و مهربانی شما

خیلی ممنون از شما
بعله ، شب پره!

خیلی ممنون از شما ، امیدوارم حال شما همیشه خوب و رو براه باشه

لبخند ماه سه‌شنبه 25 تیر 1398 ساعت 02:01 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

درود ورزشکار

وااای که چقدر خوبه کتاب میخونید... بزنم به تخته

خیلی ممنون
سلامت باشین

استادجانمون شمایین دیگههه...از شما یاد گرفتیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.