نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

مثل عکس رخ مهتاب

امشب و دیشب و پریشب ، ماه رو دیدم ، که تقریبا کامل بود ، و باز ذهنم رو پر کرد از جنون!

چند روزی هست که لبه ی تیغ از سامرست موام رو دارم میخونم. کتاب قشنگیه. خیلی توصیفات و بیان دقیق و قشنگی داره. هرچی جلوتر میری هم بهتر و جذاب تر میشه. 

دیشب به سرم زد و کلی سعدی نشستم خوندم. و با هر غزلش به خودم گفتم که یعنی چجوری یه نفر میتونه این قدر بیان شیرین و دلربایی داشته باشه...

یه چن تا نشریه «کتاب جمعه»‌ دانلود کردم از نرم افزار طاقچه ، رایگانه. مربوط به سال های ۱۳۵۸ ایناس. به سردبیری احمد شاملو. نشریات جالبی به نظر میرسه ، مخصوصا این که درباره ی مسایل ادبی و اجتماعی و سیاسی مقاله ها و نوشته های جالبی داره ، اونم در دوران اوایل انقلاب با ویژگی های خاص خودش. اگه دوس داشتین بخونین شون.


چند تا بیت از سعدی بنویسم اینجا:


بشدی و دل ببردی و به دست غم سپردی

شب و روز در خیالی و ندانمت کجایی


تو جفای خود بکردی و نه من نمی توانم

که جفا کنم ولیکن نه تو لایق جفایی


تو چه ارمغانی آری که به دوستان فرستی

چه از این به ارمغانی که تو خویشتن بیایی


چه خوش است بوی عشق از نفس نیازمندان

دل از انتظار خونین ، دهن از امید خندان...


این بیت آخر ، با صدای همایون شجریان ، خون به دل آدم میکنه ، اصن وقتی این بیت رو میخونم ، صدای محزونش توی گوشم میپیچه ، دلم آدم یجوری میشه اصن...

نظرات 6 + ارسال نظر
لبخند ماه شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 23:40 http://Www.labkhandemoon.blog.ir

ارادت دکتر جان

سلام و ارادت فراوان استادجان

لبخند ماه سه‌شنبه 5 شهریور 1398 ساعت 01:47 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

سلام دکتر
خوبین؟
حال مادربزرگ چطوره؟

سلام
سپاسگزارم استادجان
خوبن الحمدلله
ممنوون بابت احوالپرسی و حضورتون

Baran جمعه 1 شهریور 1398 ساعت 10:43 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام بر شما دکتر میمِ عزیز و گرامی
از به تصویر کشیدین ماه کامل و
اشعار فوق العاده ای دل نشین این پست بسیار متشکریم
دکتر میم جان؟روز تون مبارک بلامیسر
به اتفاق عزیزان عزیز تون درپناه خداوند باشید همیشه

سلام و درود حضرت باران
خیلی متشکرم از شما و از حضور شما
سپاس فراوان بابت تبریک تون
ان شااله همیشه سلامت و شادمان باشین ، حضرت باران عزیز

بهامین سه‌شنبه 29 مرداد 1398 ساعت 12:03 http://notbookman.blogsky.com

اشعار فوق العاده ای

خیلی ممنوون

لبخند ماه یکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت 10:12 http://Www.labkhandemoon.blog.ir

ممنون از این شعر جناب سعدی
کلی به دلمان نشست

خواهش میکنم
ممنون از شما

sahar.sh شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 19:31

واقعا ممنون از معرفی این نشریه و همچنین نرم افزار طاقچه دو تا شمارشو دانلود کردم هنوز نتونستم کامل بخونم اما یکیش رنگ ورقاشم کاهی و زرد رنگه خیلی فضای جالبی داره کاریکاتوراش هم خیلی خوب بودن

خواهش میکنم
برام جالب بود که همچین نشریه ای رو بخونم که سال های تاثیرگذار این کشور رو منعکس کرده باشه در خودش
بعضی مقاله های ادبی ش خیلی خوبن ، و همچنین کاریکاتورهاش

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.