نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

نسیم کوهسار

اینجا ، صفحه ایست برای نوشتن حرف هایی که گاه ، درون ذهن آدم ورجه وورجه می کنند! و برای نوشتن حرف هایی که هیچ گاه ، بر زبان نیاورده ایم!

الان که دارم این سطور رو مینویسم ، هوا ، یهویی خیلی سرد شده دوباره و ابرا ، کل شهر رو پوشوندن ، و دارن ذره ذره پایین تر میان! همین الان یه لحظه دلم یه مه غلیظ خواست ، طوری که اتاقم کلا توی مه قرار بگیره و بتونم ازین بالا غرق شدن شهر رو در ابر ببینم ، و بعد هم به همراه اتاقم غرق شم توی مه ، و تصور کنم که روی عرشه ی کشتی ای هستم که توی مه غلیظ و سرد ، داره دریا رو میشکافه و جلو میره ، و باز کنار رفتن مه رو از روی شهر ببینم  و خونه هایی رو ببینم که یکی یکی از مه میان بیرون...

خلاصه ، هوا سرد شده و آذرماه از راه رسیده و حتی نصفه شده!‌ هرسال آذر ، ماه سختی بوده برای من !‌ از این نظر که غالبا توی دو سه روزش ، احساس افسردگی عمیقی رو معمولا تجربه میکردم. باید ببینم امسال چه تدارکی برام دیده!

بخش روان هفته ی قبل تموم شد. امتحان مون با دکتر فیاض بود و اونقدر پرستیژ و اخلاقش جذاب بود که اصن نگو! من نفر آخر گروه بودم که باید مصاحبه میکردم . نفرای قبلی  ، هرکدوم حدود ده الی پونزده دقیقه با یک مریض مصاحبه کردن و آخر هر مصاحبه ، استاد نقاط ضعف و قوت شون رو بهشون گوشزد میکرد. من که رفتم مصاحبه کنم ، انتظار داشتم مثل یکی از بچه ها استرس بگیرم! ولی در حضور استاد و چهار نفر رزیدنت و شیش نفر دیگه از استاژرا که همگی زل زده بودن بهم ، تونستن یه مصاحبه خوب با بیماری که روبروم نشسته بود بکنم! برگای خودم ریخته بود درواقع ، انتظار نداشتم از خودم. رضا هم دو سه بار در روزهای بعد بهم گفت که برگای خود استاد هم ریخته بود! اینا رو گفتم که هم یه حس خودتعریفی ای از خودم بروز بدم ، هم بگم روان هم به رشته های موردعلاقه م برای تخصص اضافه شد!!


نم نم بارون شروع شد الان . این هفته ، هوای مشهد خیلی آلوده بود. توی اون روزایی که هوا ، پلشت بود و خفقان آور ، یاد هوای لطیف و خنک روستا می افتادم ، که آدم میتونست ریه هاش رو صفا بده و هیچ ترسی از نفس کشیدن نداشته باشه. هوای صبح های روستا ، آتشی که روشنه ، نسیم خنکی که میوزه ، شبنم هایی که روی گلبرگ ها نشسته ، پرنده ای که روی شاخه ی درخت میخونه ، صدای پای آب داخل جوی وسط حیاط ، گرگ و میش بودن هوا ، افتادن پرتوی آفتاب روی دیوار روبرویی ایوان ، پخش شدن نور ، چای زغالی و قوری چینی و استکان کوچک و نعلبکی گلدار ، آبنبات هل دار ، نون و پنیر و سبزی و سفره ای که برکت ش همیشگیه!‌ من ، اسیر زندگی شدم ، من اسیر زندگی شهری شدم ، من خیلی چیزها رو  از دست دادم در شهر. کاش یک امشبی رو روستا بودم. من ، سرمای روستا رو چشیدم ، من گرمای روستا رو تجربه کردم . من شب های طولانیِ   غریبانه ی روستا رو چشیدم. من ، علی رغم همه ی اینا ، علی رغم همه ی سختی هاش ، باز میگم که روستا ، یک جای بی بدیل برای انسان شدن و انسان بودنه ، یک محل ناب برای بی دغل زندگی کردن و صاف و بی ریا موندن.


پادکست ترجمان رو جدیدا پیدا کردم ، به پیشنهاد یکی از دوستان. مرور و تحلیلی هست بر مسائل روزمره و جالب زندگی ، با دیدی علمی.  دو سه قسمت ش رو گوش دادم ، و واقعا جالب بود برام. به شما هم پیشنهاد میکنم گوش کنین.


چند شب قبل ، فیلم بدنام رو دیدم ، از آلفرد هیچکاک. کلاسیک قشنگی بود ، و من هم که عاشق سینمای کلاسیک! این که در لابلای فیلم های جدید و سینما و سبک های جدید ، همچین علاقه ای به کلاسیک دارم رو غنیمت میدونم و شما رو هم به سینمای کلاسیک دعوت میکنم!


دلتنگ خونه ام ، و دلتنگ ابتهاج خوندن قبل خواب ، و دلتنگ سرمای سخت کویر ، و آفتاب بی رمق غروب مزرعه ها ، و اندوهِ  انبوهِ   بی نشانی که ناگاه در دلم شعله میکشه...

نظرات 4 + ارسال نظر
Noor پنج‌شنبه 28 آذر 1398 ساعت 02:13

شناسنامه میم را خواندم...نوشته اید الان نمیدانم...من نیز درباره خودم نمیدانم...شاید مقصر این شهر بزرگ و آلوده باشد که همگان را از خویش دور ساخته است و چه زیباست که شما به دنبال خود میگردید...
گاهی هجوم مشکلات آنقدر زیاد است که لذت قدم زدن در عصر های زیبای پاییز را از انسان میگیرد و شاید نسیمی دلنواز ناگهان یاد آور زیبایی اش شود تا نفس کشیدن را به خاطر آوریم و طعم زندگی را بچشیم...
ممنون از وبلاگ قشنگتون

سلام
خیلی ممنون از همراهی تون ، و ازین که میخونین وبلاگ رو
خیلی وقته در معنای زندگی و هدف زندگی ، سوال های زیادی در ذهنم دارم ، و به دنبال پاسخ هستم براشون...

درود بر شما ... کاش نسیم دلنواز ، بر تمام لحظات زندگی مون بوزه و طعم زندگی رو بچشیم ، قطره قطره و برای هر لحظه....

ممنون از همراهی تون

بهامین پنج‌شنبه 21 آذر 1398 ساعت 12:36

سلام آقای دکتر
خوبین؟
+تبریک بابت به خوب تموم کردن بخش روان،حس خوبی موفق بودن و موفق شدن
همیشه موفق باشید در همه مراحل.

+هوا اینجا هم سرد شده و دیگه کم‌کم حس زمستونی داره جا خوش میکنه بین روزها
+مرسی بابت پیشنهاد گوش دادن پادکست
+ امیدوارم دوباره زود به خونه برید و دلتنگی این روزا ازبین بره

+حال دلتون خووب

سلام
خیلی ممنون بهامین خانم ، امیدوارم حال شما هم خوب باشه
خیلی ممنون از تبریک و از همراهی تون

امیدوارم زمستون ، براتون جذاب و دلچسب باشه

Baran شنبه 16 آذر 1398 ساعت 22:09 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلااااااام
سلام و عرض ارادت دکتر میم جان
همیشه سلامت و
سرافراز باشی بلامیسر
الان اینجام هوا خیلی سردِ.خیلی...
ومن خیلی خیلی باهاتون موافقم؛"وهیچ ترسی از نفس کشیدن...."

توکل به خدا.زنده باد امید...ان شاءالله که پایان شب سیاه سپیده دمِ والفجرِ


راستش منم دلتنگ بالکن خونه تونم.
خداوند شمارو به اتفاق عزیزان تون همیشه سلامت و
سرافراز نگاه داره...

حرف از استاد ابتهاج شد.یاد غزلی ازایشان که دوست عزیزی.پایان گفتگو می خوانند؛"ای عشق همه بهانه ازتوست...."افتادم.که وقتی" من خاموشم این ترانه از توست"رو میگفت و
توامن لبخند می زد.بلند بالا می خندیدم.

دل دشمن تون اندوهِ انبوه شعله بکشه و
سلامت و
دلخوش باشی همیشهههههههدکتر میم جان

سلام و درود حضرت باران
قدم رنجه فرمودین خیلی خوش اومدین

واقعا امروز که رفته بودیم بیرون ، از شدت الودگی ادم.می ترسید نفس بکشه ، و باز با خودم گفتم کاش بشه یه روز بدون.ترس نفس بکشیم

زنده باشین
واقعا دلتنگ شهر و دیارم ، واقعا...

خداوند سایه ی حضرت سایه رو بر سر ادبیات و فرهنگ این کشور حفظ کنه...واقعا جدای از اشعار زیبا ، خوندن اشعارشونم زیبا و.دلچسبه

ایشالا همیشه شاد باشین و تندرست ، حضرت باران

sahar.sh جمعه 15 آذر 1398 ساعت 01:31

وای ازین اندوه انبوه بی نشان
یه لحظه برای اخرین بار تو امروز در کمال نا امیدی اومدم وبلاگتونو چک کردم دیدم نوشتین .
روزای سختیه شاید فقط خوندن و غرق شدن تو نوشته ها و کتابا کمی این سنگینی و کثیفی رو کم کنه
ممنون که نوشتین

ممنوون که همراه هستین و ممنون که میخونین
روزای سختیه و امیدوارم روزهای سپیدی در انتظار این شب های سیاه باشه...
ممنون از همراهی تون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.